Γράψανε για εμάς!

Καταχώρηση 2015/02/20

(Γράφει η Maria Georgouli στο Transmission Radio


Καλημέρα αγαπημένοι μου bloggers! Αυτή την φορά θα θελα να μιλήσω για κάτι που πραγματικά μπορεί να σώσει ζωές. Τη γνώση στοιχειωδών Α’ Βοηθειών.

Αυτή την εβδομάδα λοιπόν είχα τη μεγάλη χαρά να παρακολουθήσω κι εγώ ένα τέτοιο μάθημα από την Κα ‘Αννα Κονοβέση, πολλή έμπειρη μαία και Εκπαιδεύτρια Α΄ Βοηθειών και να πάρω μια ιδέα από τα βασικά που μπορεί να χρειαστεί να κάνω για να σώσω κάποιο μωράκι ή ενήλικα που χρήζει άμεσης βοήθειας. Το κόστος είναι αμελητέο και τα πιθανά οφέλη πραγματικά είναι ανυπολόγιστα αφού χάρη σε κάποιες απλές κινήσεις μπορούμε να σώσουμε μια ζωή και να κερδίσουμε χρόνο μέχρι να αναλάβει κάποιος έμπειρος διασώστης. Υπάρχουν τόσα σεμινάρια για κάθε γούστο και τσέπη και θα τα βρείτε στο επίσημο site της Κας Κονοβέση μαζί με πολλές πολύτιμες πληροφορίες και περισσότερες λεπτομέρειες (www.medical-firstaid.gr ).

Λοιπόν, αν ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία ανθρώπων σαν κι εμένα που θα χτύπαγαν στην πλάτη κάποιον που πνίγεται από τροφή ή κάποιο αντικείμενο ή θα σήκωναν ψηλά και πίσω το κεφάλι κάποιου παιδιού ή ενήλικα με αιμορραγία στη μύτη μάλλον χρειάζεστε αυτά τα σεμινάρια για να μάθετε τις σωστές αντιδράσεις. Σωστά καταλάβατε, δεν είναι αυτές!

Πάρτε λοιπόν μια ιδέα από μερικές από τις πολύτιμες γνώσεις που αποκόμισα εγώ απλά και μόνο παρακολουθώντας ένα πολύ σύντομο και οικονομικό σεμινάριο:

· Τι είναι η Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και πότε πρέπει να γίνεται;

Καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση είναι η αλληλουχία ενεργειών που αποσκοπούν στη διατήρηση της βατότητας του αεραγωγού και την υποστήριξη της κυκλοφορίας χωρίς εξοπλισμό ή με ελάχιστα απλά μέσα. H ΚΑΡΠΑ πρέπει να γίνεται μόνο εφόσον βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει αναπνοή συνήθως σκύβοντας πάνω από τον άνθρωπο που χρειάζεται τη βοήθειά μας και παρατηρώντας το στέρνο του να ανεβοκατεβαίνει, κι αισθανόμενοι την εκπνοή του στο μάγουλό μας αλλά και ακούγοντας την ανάσα του.

· Ποιες είναι οι στοιχειώδεις ενέργειες στην ΚΑΡΠΑ και ποια η διαφορά από ενήλικα σε παιδί;

Η ΚΑΡΠΑ σε ενήλικα περιλαμβάνει κύκλους από 30 θωρακικές συμπιέσεις στη νοητή γραμμή των θηλών (ρυθμός περίπου 100 ανά λεπτό ) και 2 εμφυσήσεις αναπνοής στο στόμα του θύματος κρατώντας τη μύτη κλειστή. Σε παιδί μεγαλύτερο του έτους κι ως 8 ετών περίπου, προβαίνω στην ίδια διαδικασία δίνοντας αρχικά 5 αναπνοές διάσωσης και μετά συνεχίζω κύκλους των 30:2, χρησιμοποιώντας όμως μόνο το ένα χέρι στις θωρακικές συμπιέσεις.

Σε βρέφη κάτω του έτους προβαίνω αρχικά σε 5 εμφυσήσεις αναπνοής και μετά ξεκινάω θωρακικές συμπιέσεις με τα δυο δάχτυλα (στο κέντρο του στήθους ,στην νοητή γραμμή των θηλών) ακολουθώντας την ίδια διαδικασία ( 30 συμπιέσεις – 2 εμφυσήσεις αναπνοής ) και φυσικά δεν χρειάζεται να κλείσω την μυτούλα αφού το στόμα μου την καλύπτει.

 


· Τι κάνω σε περίπτωση πνιγμονής από τροφή ή αντικείμενο;

Εάν το παιδάκι ή ενήλικας βήχει δεν χτυπάω στην πλάτη, απλά βοηθάω να σκύψει μπροστά έτσι ώστε να βγει πιο εύκολα το αντικείμενο και ενθαρρύνω να βήξει.

·  
Τι κάνω αν σταματήσει ο βήχας και καταλάβω ότι ο ενήλικας ή παιδί δε μπορεί να ανασάνει; 

Κρατώντας τον ενήλικα ή παιδάκι από το στέρνο ή την κοιλιά, το βοηθώ να σκύψει ι προς τα εμπρός και προβαίνω σε 5 εξωθητικά χτυπήματα και αν δε βγει το αντικείμενο που φράζει τον αεραγωγό προβαίνω σε 5 κοιλιακές ωθήσεις. Συνεχίζω κύκλους των 5 χτυπημάτων ανάμεσα από τις ωμοπλάτες και 5 κοιλιακών ωθήσεων έως ότου βγει το αντικείμενο. Αν ο πάσχοντας καταρρεύσει αρχίζω ΚΑΡΠΑ
 

 


Αυτά τα ολίγα από εμένα. Υπάρχουν τόσες πολύτιμες γνώσεις σαν κι αυτές έτσι ώστε αν κάποτε χρειαστεί να μπορέσεις εσύ κι εγώ που δεν είμαστε γιατροί ή επαγγελματίες υγείας να σώσουμε μια ζωή.
Γιατί… αχρείαστες να είναι οι γνώσεις αλλά …αν σου τύχει;
Περισσότερα

Γνωρίζουν πράγματι οι εκπαιδευτικοί α΄βοήθειες?

Καταχώρηση 2015/01/31

Τα σχολεία και οι βρεφονηπιακοί /παιδικοί σταθμοί, είναι το μέρος που οι γονείς εμπιστεύονται το παιδί τους.

Το εμπιστεύονται, όχι μόνο για την εκπαίδευση τους αλλά και για την ασφάλεια τους.

Η εμπιστοσύνη αυτή αυξάνεται όταν ο γονέας γνωρίζει οτι το προσωπικό του σχολείου είναι εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο στις Α΄βοήθειες.

 

Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στα επαγγέλματα που πρέπει να είναι εκπαιδευμένα στις πρώτες βοήθειες.

 

Δυστυχώς, πολλοί εκπαιδευτικοί, και ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και παιδικών σταθμών,θεωρούν οτι κατέχουν την απαραίτητες γνώσεις ώστε να βοηθήσουν τον μαθητή τους σε ένα σοβαρό περιστατικό που μπορεί να απειλήσει την ζωή ή να επηρεάσει σοβαρά την σωματική και εγκεφαλική του δραστηριότητα.

 Αυτή η πεποίθηση, πηγάζει απο το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί, καθώς και αρκετά άλλα επαγγέλματα (επαγγελματίες υγείας, γυμναστές κ.α.) έχουν ως μάθημα στην σχολή τους τις α΄βοήθειες.

 Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε οτι αυτό δεν είναι εκπαίδευση, εκπαίδευση είναι το αντικείμενο στο οποίο παίρνει κάποιος πτυχίο. Ειναι απλά ένα ακόμα μάθημα!

 Αυτό σημαίνει ότι, ναι μεν έχουμε κάποιες γνώσεις πρώτων βοηθειών, και μπορούμε ενδεχομένως να βοηθήσουμε τους μαθητές μας σε απλά περιστατικά, αλλά σε σοβαρά όχι.

 

Και γιατί συμβαίνει αυτό?

1ον - Γιατί μετά από αρκετα χρόνια που έχουμε πάρει πτυχίο από μια σχολή, δεν είναι δυνατόν να θυμόμαστε τόσο καλά ένα μάθημα που δεν είναι βασικό μέρος της εκπαίδευσης μας (δηλ. να διδάσκεται σχεδόν σε όλα τα εξάμηνα και με πρακτική).

 

2ον - Γιατί η πιθανότητα να έχει χρειαστεί να εφαρμόσουμε τεχνικές υποστήριξης της ζωής είναι σχεδόν ανύπαρκτες, οπότε τις έχουμε ξεχάσει.

 

3ον - Γιατί ανά 5 χρόνια δημοσιεύονται νέες κατευθυντήριες οδηγίες παγκοσμίως στην παροχή πρώτων βοηθειών.

Αυτό σημαίνει ότι υφίστανται αλλαγές και όσοι θέλουν να είναι ενήμεροι σε θέματα α΄βοηθειών, πρέπει ανα 2-3 χρόνια ( που λήγει το πιστοποιητικό) να παρακολουθούν κάποιο εγκεκριμένο σεμινάριο.

Περισσότερα

Βασικές αρχές στην παροχή α΄βοηθειών

Καταχώρηση 2015/01/31

 

1ο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε τους πιθανούς κινδύνους από τον χώρο που βρήκαμε τον πάσχοντα και να αποφασίσουμε να μπορούμε να τον βοηθήσουμε χωρις να κινδυνευει και η δική μας ζωή. Αν δεν μπορούμε, μένουμε στον χώρο και καλούμε αμεσα τους επαγγελματίες υγείας και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία σχετική με το συμβάν π.χ. πυροσβεστική

2ο βήμα, εφόσον μπορούμε να δώσουμε πρώτες βοήθεις, είναι να ελέγξουμε αν ανταποκρίνεται  (αν έχει ή όχι τις αισθήσεις του) ρωτώντας τον "είσαι καλά"?

3ο βήμα να ανοίξουμε την αναπνευστική οδό κάνοντας "έκταση κεφαλής και ανύψωση πηγουνιού" ωστε να εμποδίσουμε την γλώσσα να φράξει τον αεραγωγό

4ο βήμα να σκύψουμε πολύ κοντά το πρόσωπο του και αν ελέγξουμε αν το θύμα αναπνέει!

Το σημαντικότερο σε αυτό το σημείο, είναι να δούμε ομαλή και ομοιόμορφη ανύψωση του θώρακα που επιτυγχάνεται με την φυσιολογική αναπνοή. Συμπληρωματικά προσπαθούμε να ακούσουμε τον ήχο της αναπνοής του και να την αισθανθούμε στο μάγουλο μας.

Εάν αναπνέει ελέγχουμε τα σημεία κυκλοφορίας και για σοβαρή αιμορραγία και μετά τον τοποθετούμε σε θέση ανάνηψης έως ότου έρθουν οι επαγγελματίες υγείας

Εάν δεν ανανπέει αρχίζουμε αμέσως καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).

Όλο αυτό απαιτεί θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση καθώς και η τεχνική της ΚΑΡΠΑ διάρκειας 3 ωρών.

Περισσότερα

Hands only- CPR

Καταχώρηση 2015/01/28

If you have not been trained in CPR or are worried about giving mouth-to-mouth resuscitation to a stranger, you can do chest compression-only (or hands-only) CPR.

To carry out a chest compression:

  1. Place the heel of your hand on the breastbone at the centre of the person’s chest. Place your other hand on top of your first hand and interlock your fingers.
  2. Position yourself with your shoulders above your hands.
  3. Using your body weight (not just your arms), press straight down by 5–6cm on their chest.
  4. Repeat this until an ambulance arrives.

Try to perform chest compressions at 100-120 chest compressions a minute.

When you call for an ambulance, telephone systems now exist that can give basic life-saving instructions, including advice on CPR. These are now common and are easily accessible with mobile phones.

http://www.nhs.uk/Conditions/Accidents-and-first-aid/Pages/CPR.aspx

Περισσότερα

ΟΜΙΛΙΑ: Τραυματισμοί & Μετακινήσεις

Καταχώρηση 2015/01/24

 

Ημερομηνία: Τετάρτη 11/2/15

Ωρες:  17.30-19.30

Οι μεγαλύτερες βλάβες στην παροχή πρώτων βοηθειών, ακόμα και ο θάνατος, προέρχονται απο την άσκοπη αλλά και λανθασμένη μετακίνηση του θύματος.

 

Σας προσκαλούμε σε μια δωρεάν εισήγηση στις μετακινήσεις, ένα δώρο από εμάς για εσάς... ένα δώρο από εσάς σε αυτόν που θα χρειαστεί να βοηθήσετε!

 

Δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής!

Περιορισμένος αριθμός θέσεων.

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά
Περισσότερα

About ILCOR

Καταχώρηση 2015/01/24

About Ilcor

International Liaison Committee on Resuscitation (ILCOR)

The International Liaison Committee on Resuscitation (ILCOR) was formed in 1992 to provide a forum for liaison between principal resuscitation organisations worldwide. Although the criteria for participation were not closely defined, member organisations were expected to have an accepted remit for creating resuscitation guidelines, preferably for more than one country, and to be multidisciplinary in membership. At present, ILCOR comprises representatives of

The objectives of the ILCOR are to:

  • Provide a forum for discussion and for coordination of all aspects of cardiopulmonary and cerebral resuscitation worldwide.
  • Foster scientific research in areas of resuscitation where there is a lack of data or where there is controversy.
  • Disseminate information on training and education in resuscitation.
  • Provide a mechanism for collecting, reviewing and sharing international scientific data on resuscitation.
  • Produce statements on specific issues related to resuscitation that reflect international consensus.

ILCOR meets twice each year usually alternating between a venue in the United States and a venue elsewhere in the world. In collaboration with the AHA, ILCOR produced the first International CPR Guidelines in 2000 and an International Consensus on CPR and ECC Science with Treatment Recommendations in 2005. Once again, in collaboration with the AHA, ILCOR is now co-ordinating an evidence-based review of resuscitation science, which will culminate in a Consensus Conference in February 2010. The proceedings of this meeting, to be published in October 2010, will provide the material for regional resuscitation organisations, such as the ERC, to write their resuscitation guidelines.

Περισσότερα

Ετήσιο σεμινάριο

Καταχώρηση 2011/10/12

Το Medical & First Aid 3ο ετήσιο σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την τελευταία Τετάρτη και Πέμπτη του Σεπτεμβρίου 2012 στο Medical & First Aid, Η διεύθυνσή μου, Αθήνα, gr.

Εγγραφή στο newsletter

Ενημερωθείτε για τα  προγραμματισμένα σεμινάρια μας και τις ομιλίες με την εγγραφή σας στο newsletter.

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά